Het Nationale Verscongres 2018

Het Nationale Verscongres 2018

De wereld is in beweging. Druk op de dagelijkse boodschap vanuit e-commerce en discounters aan de ene kant. Beleving, gemak en vers zorgen aan de andere kant voor verschillende groeimogelijkheden. Het Nationale Verscongres stond dit jaar nadrukkelijk stil bij de rol van vers binnen thema's als beleving en gemak.
 

Tijdens de 5e editie van Het Nationale Verscongres georganiseerd door Foodmagazine in samenwerking met EFMI, vonden naast een interessant sprekersprogramma ook maar liefst twee inspiratietours plaats. Inspiratietours gingen naar de nieuwste versmarkt van Nederland: Fresh! en de Valk Versmarkt.

Benieuwd naar de beelden van deze leerzame, inspirerende dag? Klik dan op de button aan de rechterzijde.

 



Bekijk de beelden van Fresh!



 

Bijzondere vers-ontwikkelingen van 5 formules

De supermarktbranche staat bol van mooie ontwikkelingen op het gebied van vers. De vaktitels Distrifood & Foodmagazine publiceerden in de afgelopen maanden 5 uitgebreide artikelen over bijzondere versontwikkelingen in pilotstores van vijf formules:

  1. Jumbo's Foodmarkt City
  2. Hoogvliet Versmarkt
  3. Albert Heijn - vers als omzetmotor
  4. Plus Briljant 2.0
  5. Coop Vandaag

Om deze verhalen te lezen klik hier en ben snel weer uptodate in de meest recente versontwikkelingen.


Lees meer over de sprekers:

Lieven van Lommel | Starmeal & Foodmaker

Was 18 jaar jong en studeerde nog, toen hij zijn eerste saladebar opende. Als telg uit een ondernemersfamilie zat de passie voor goede en gezonde voeding er al vroeg in bij de Belg. Zijn bedrijven StarMeal en Foodmaker zijn de laatste jaren uitgegroeid tot miljoenenbedrijven, met producten bij talloze supermarktketens. Lees meer>>> 

Willem Boon | Boon's Markt

Commercieel directeur bij Boon Food Group. Volgens Willem Boon zijn er voldoende verhalen te vertellen over het versassortiment in de supermarkt, maar is het moeilijk om dat bij klanten tussen de oren te krijgen. Boon noemt als voorbeeld de ambachtelijke slagerij, die bij Boon’s Markt in zoveel mogelijk winkels zal worden... Lees verder>>> 

Peter van Pijkeren | IRi

Volgens Van Pijkeren verandert de verscategorie momenteel sneller dan ooit, en liggen er volop kansen voor fabrikanten en foodretailers. Hij waarschuwt echter voor de toegenomen promotiedruk binnen de categorie. ‘De promodruk binnen vers is zorgwekkend, en hoger dan de druk in... Lees verder>>>